Update - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Laurie Thalen - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Laurie Thalen - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Laurie

12 December 2017 | Zweden, Umeå

Dag lieve trouwe lezers (waarschijnlijk vooral papa mama en Daphne),

Op verzoek maar weer een blog vanuit het hoge Noorden. Mijn vorige blog eindigde ik met het vooruitzicht van de trip naar de elk/moose farm. Op zondag 19 november werd er door het Buddy Program een trip naar deze farm georganiseerd. Na een busreis van ongeveer anderhalf uur kwamen we aan in een of andere plek waar ik de naam niet meer van weet. De dag begon met het eten van een lunch, je kon kiezen uit een elk stew of een vegetarian stew. En aangezien ik het een beetje crue vond om de elk stew te eten koos ik voor de vegetarian. Vervolgens kreeg we een dia voorstelling te zien over the elks, erg interessant, vooral op 4 uur slaap…. Daarna mochten we daadwerkelijk naar de beesten toe, ze aaien en heel veel foto’s maken. Erg mooie en indrukwekkend grote beesten maar na 10 minuten was ik er ook wel weer klaar mee. Zeker op dat de beesten helemaal gek werden van alle mensen die constant om hen heen liepen en foto’s maakten. Maar goed, als je dan toch in Zweden bent moet je wel een elk/moose in real life hebben gezien.

In de week van 25 november ben ik trouwens naar een leuke kroeg hier in Umea geweest. Met de verwachting om een hele avond een Amy Winehouse tribute te horen. Resultaat: 2 liedjes Amy Winehouse, kleine teleurstelling wel. Maar we hebben ons vermaakt met een klein biertje en vier op een rij en mikado. Je moet wat hé ; p

2 december ging ik samen met een Nederlands vriendinnetje hier, naar de kerstmarkt in een plaats waar van ik de naam natuurlijk ook niet meer weet. We gingen met de trein, want ik wilde nog een keer met de trein hier in Zweden. Dit was een goede keus, want na 3,5 maand blijft dit landschap nog steeds, zoooo mooi. De kersmarkt it self… kleine deceptie wel. We kwamen aan er waren wel geteld 5 standjes. Volgende keer misschien toch nog iets beter checken dan alleen een facebook evenement en een klein bericht op een site. Na wat rond gelopen in het stadje onze teleurstelling maar weg gedronken met warme chocolademelk. Verder heb ik vorige week Sinterklaas gevierd met boerenkool en pepernoten. Verassend, ook deze waren niet een heel groot succes haha. Maar gezellig was het wel! Woensdag avond Troubadour night geweest, een avond waarop studenten optreden in een student pub hier. Erg van genoten, en nee niet zelf op het podium gestaan. En toen was het vrijdag en ging deze meid voor het eerst op een…: SKITRIP. Voor mijn trouwe volgers van mij blog en mijn leven in general, ik ben een kluns, een angsthaas en motorisch niet helemaal 100. Maar ik kan mededelen dat ik geen benen heb gebroken en de baby piste kan afkomen zonder te vallen. Ik ben trots.
Deze week staat in het teken van afscheid helaas. Veel van de mensen waarmee ik omga hier gaan namelijk dit weekend of maandag naar huis. Zoals de meesten van jullie weten is afscheid nemen ook niet een van mijn beste kwaliteiten, dus dat gaat nog leuk worden. Maar goed, gelukkig heb ik daarna nog eventjes hier en staat er daarna ook nog een leuke trip op de planning. Waarover in mijn volgende blog meer…
DIKKE KUS VAN MIJ





  • 12 December 2017 - 12:09

    Allard:

    He Lauri,

    Ik denk dat ooms en tantes jou verslag ook wel lezen.
    Ik iig wel. En gefeliciteerd met deze ervaring. Mooi om te lezen,geschreven met humor.
    En om jaloers op te worden.
    Geniet er nog van!!

    Groet Allard

  • 12 December 2017 - 13:55

    Trouwe Lezer:

    Motorisch niet helemaal honderd hihi

  • 13 December 2017 - 12:28

    Riëtte:

    Ja hier nog zo'n trouwe lezer....en ik ben het mijn broer eens, leuke verhalen en trots om zo'n nichie op de skies te zien en van alles te zien ondernemen!!! TOP!!
    Groetjes, tante Riëtte

  • 13 December 2017 - 14:32

    Thomas Thalen:

    Geniet nog even van het mooie Zweden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Omdat ik een half jaar in Zweden (Umeå) ga studeren en waarschijnlijk bij thuiskomst de helft alweer vergeten ben, ga ik de komende paar maanden een "blog" bijhouden.

Actief sinds 21 Aug. 2017
Verslag gelezen: 1975
Totaal aantal bezoekers 8172

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2017 - 14 Januari 2018

Half jaar studeren in het hoge noorden (Umea)

Landen bezocht: