2 maanden alweer - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Laurie Thalen - WaarBenJij.nu 2 maanden alweer - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Laurie Thalen - WaarBenJij.nu

2 maanden alweer

Blijf op de hoogte en volg Laurie

24 Oktober 2017 | Zweden, Umeå

Allereerst mijn wel gemeende excuses,
Volgens papa mama en Daphne was het al veel te lang geleden dat ik een blog heb geplaatst ( een maand.. oeps.)
Aangezien ik op dit moment eigenlijk een paper moet afmaken kan ik natuurlijk maar beter schrijven aan mijn blog. Ultiem studie ontwijkend gedrag ook wel genoemd. Daarover gesproken, deze maid heeft haar eerste 7,5 ECT binnen hoor. En ook de paper van deze course heb ik gehaald.

Maar goed, ik zei in mijn vorige blog dat ik eerst zou vertellen over mijn trip naar Stockholm. In het weekend van 29 september ben ik namelijk naar Stockholm geweest samen met twee meiden die hier ook studeren en vriendinnen van 1 van die twee. Vrijdag avond gingen we op de fiets, jawel op de fiets, naar het vliegveld. Het voelde toch een beetje raar om weer op het vliegveld te zijn omdat het voelde als of ik al bijna weer naar huis ging, wat gelukkig niet het geval was. Na een klein beetje vertraging kwamen we ’s avonds rond 9 uur aan in Stockholm. En na een drie kwartier in de bus arriveerde we in ons hostel. Mocht je ooit nog naar Stockholm gaan, ga niet naar Lodge 32. Ik heb geen hoge eisen aan een hostel maar dit leek meer op een deprimerende kelder dan een hostel. Natuurlijk hebben we volop de toerist uitgehangen: gratis wandeltocht, vasa museum, photograph musuem, subway tour, flee market, uit eten, (poging tot op stap gaan, lang verhaal), fika etc. Conclusie van dit weekend: Stockholm is een hele mooie, schone, moderne stad maar komt niet in mijn top 3 leukste mooiste steden ever. Maandag vlogen we alweer terug naar Umeå. En dit voelde oprecht weer als thuis komen. Zo gek hoe een plek 2000 km van huis toch als thuis kan voelen. Dit komt denk ik ook omdat ik al zo gewend ben aan hoe mijn leven hier op dit moment is en door de mensen die ik om mij heen heb. Want even eerlijk Umeå is een leuke universiteitstad er worden heel veel leuke dingen georganiseerd, maar mocht nog wel een tikkeltje groter en drukker. Maar goed, misschien is dat rustige af en toe ook wel eens goed voor deze maid… ;p

Deze week van 2 oktober heb ik verder niet hele bijzondere dingen gedaan. Een activititeit met mijn buddygroup, etentje met wat meiden en weer een international pub in Rouge. Zondag was wel weer een hoogte puntje. Ik heb namelijk weer eens gehiked. Deze toch was in Tavelsjo, wat ongeveer 40 minuten met de bus vanaf hier is. Ik wist van te voren dat dit een mooi gebied zou zijn met ook wat meer heuvels/berg(jes) waardoor we een mooi uitzicht zouden hebben. Alleen niemand had mij verteld dat het super glad zou zijn door de regen en dat het eigenlijk toch best wel heel lang klimmen was. Voor de mensen die mij goed kennen, ik ben nog al een kluns, dus wel een stuk of 10 keer bijna gevallen waarvan 1 x helemaal. Wat ik ook niet van te voren wist, is dat de tocht toch wel 23 km was. Nu heb ik opzich wel een normale conditie maar ik ben niet gewend om 23 km te lopen, dus aan het einde van de dag was ik toch wel blij dat ik weer in mijn warme bedje kon liggen. Overigens moesten we weer een tijdje wachten op de bus en heb ik voor de tweede keer gelift. (Papa en mama weten dit al hoor). In de week van 9 oktober hadden we weer een pubcrawl maar dit keer een internationale. Ook deze begon, erg vroeg laten we maar zeggen. Vrijdag de 13e hadden wij bij ons thuis een corridor party. Het hele huis stond vol en volgens mij heeft iedereen het naar zijn of haar zin gehad. In de week van 16 oktober heb ik samen met mijn huisgenoten gebeachtvollybalt bij de IKSU. De IKSU heeft een hal met zand waar het een aangenaam tempratuurtje is van boven de 20 graden. Echter is volleybal niet echt ons ding en zag het er eerder uit als of er een paar loenatiks waren ontsnapt haha. 18 oktober had ik een uitvoering van mijn koor waar ik eerder over geschreven heb. We hebben 3 liedjes gezongen tijdens de ?. Het was op zich wel weer leuk om te zingen voor mensen op een soort van podium maar mijn koor avontuur is hierna wel afgelopen.

Afgelopen weekend was het dan zo ver, papa mama en Daphne kwamen langs. Vrijdag rond 4 uur ben ik op de fiets naar het hotel gegaan waar we dit weekend hebben verbleven. Ik had verwacht dat het toch wel raar of emotioneel was om ze weer te zien maar dit viel wel mee. Ik vond het vooral leuk om ze te laten zien wat nu mijn thuis is en hoe de omgeving er hier uit ziet. De eerste opmerking die mama trouwens maakte was: nou, het is toch wel erg koud hier hoor. Goh, welkom in mijn leven at the moment. (Voor het beeld: het is nu tussen de 4 en 1 graden overdag en het heeft vandaag voor het eerst gesneeuwd) We zijn lekker decadent elke dag uit eten geweest (profiteren kun je leren) en verder hebben we gewandeld, fika gedaan, museum bezocht en heb ik ze mijn corridor en de universiteit laten zien.
Morgen ga ik voor het eerst naar een icehockey wedstrijd en vrijdag staat er een tripje naar Skulskogen (national park) op de planning.

P.S. ik heb mijn terug vlucht ook geboekt, jullie zien me wel verschijnen.

  • 25 Oktober 2017 - 19:24

    Marian:

    Het was idd eerst best koud. Maar eerlijk is eerlijk, na een klein dagje was dat al gewend. Extra vest aan, sjaal om en prima zo. We hebben het ook enorm getroffen met het weer hoor prachtig, heldere luchten met best veel zon. Heerlijk weekend zo samen. Leuk om je tijdelijke omgeving te zien, Laurie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Omdat ik een half jaar in Zweden (Umeå) ga studeren en waarschijnlijk bij thuiskomst de helft alweer vergeten ben, ga ik de komende paar maanden een "blog" bijhouden.

Actief sinds 21 Aug. 2017
Verslag gelezen: 751
Totaal aantal bezoekers 8173

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2017 - 14 Januari 2018

Half jaar studeren in het hoge noorden (Umea)

Landen bezocht: