Eerste paar dagen in Umea - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Laurie Thalen - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Umea - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Laurie Thalen - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Umea

Door: Laurie

Blijf op de hoogte en volg Laurie

24 Augustus 2017 | Zweden, Umeå

Hallo alle mensen die dit lezen,

(En mezelf als ik dit ooit terug lees omdat ik de helft van mijn verhalen waarschijnlijk ga vergeten)

Inmiddels ben ik nu 3 dagen in Umea ( spreek uit als U mi a ).

Dinsdag 22 augustus was het zo ver, 's ochtends om half 6 ging mijn wekker om te vertrekken naar Schiphol. Van te voren dacht ik dat ik in de auto al 19282 kleuren zou poepen maar dat viel mee, ik had goed geslapen en was (nog) niet zenuwachtig. Op schiphol zelf heb ik nog even wat gegeten met papa mama en Daphne en toen was het moment daar... Ik moest afscheid nemen voor 5 maanden ( oke niet helemaal, want ze komen me opzoeken, maar toch). Toen heb ik nog wat avonturen tijdens de security check mee gemaakt. Iets met neem geen paraplu mee dan lijk je verdacht, en stroopwafels zijn blijkbaar ook verdacht. Verder ben ik dinsdag heel goed verwelkomd door de Zweden. Het was allemaal zo goed geregeld, vervoer van het vliegveld naar school en van school naar mijn huis.

Oke puntje huis:
Ik woon in de drukste studenten wijk van Umea. Tot nu toe heb ik 3 andere "corridor" genoten. We weten niet of er nog meer komen maar we denken dat het Zweden zullen zijn. Ik woon samen met 2 duitsers en 1 britse. Het is een prima kamer maar wel een beetje ouderwets en saai. (Gelukkig heb ik foto's en kaartjes mee) De eerste vijf seconden dat ik binnen was had ik mijn gordijn al gemold, maar voor de rest ging het best soepel.

Woensdag had ik mijn eerste college met alle internationale studenten. Veel informatie, pfoe. We hebben met wat mensen geluncht in een Indiaas restaurant op de Campus. Was goedkoop en iets met "embrace every culture". Verder zijn we nog even op een Erasmus bbq geweest wat dicht in de buurt van ons huis was. Later op de avond zijn we naar het meer geweest. Bij dit meer staan een soort van kant en klare kampvuren die iedereen mag gebruiken zolang je het maar uitmaakt als je weg gaat.

Vandaag had ik mijn eerste Department meeting van Social Sciences. We waren iets te laat waardoor we lekker op de grond mochten zitten omdat er niet genoeg stoelen waren. De lerares was super schattig, het ging 3 seconden over het vak en daarna was het: oh en hier kun je een fiets kopen en deze bessen moet je wel en niet eten blablabla. Mijn hoogte punten van vandaag:

Ik heb eindelijk een fiets!
Mijn internet doet het ( vraag me niet hoe)
En vanavond staat er een "international social" bij club Rouge op het progamma.

Er volgen nog wel foto's maar dat vond ik nu nog even te veel gedoe.

God dag!

  • 25 Augustus 2017 - 14:51

    Je Moeder:

    Leuk hoor om te lezen. Los van alle details die we al hadden meegekregen. Lijkt goed allemaal. Veel plezier met het maken van contacten. En de kennismaking met de zweedse cultuur xxx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Omdat ik een half jaar in Zweden (Umeå) ga studeren en waarschijnlijk bij thuiskomst de helft alweer vergeten ben, ga ik de komende paar maanden een "blog" bijhouden.

Actief sinds 21 Aug. 2017
Verslag gelezen: 887
Totaal aantal bezoekers 8168

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2017 - 14 Januari 2018

Half jaar studeren in het hoge noorden (Umea)

Landen bezocht: