Al meer dan een maand, time flies - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Laurie Thalen - WaarBenJij.nu Al meer dan een maand, time flies - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Laurie Thalen - WaarBenJij.nu

Al meer dan een maand, time flies

Blijf op de hoogte en volg Laurie

25 September 2017 | Zweden, Umeå

Hallo,
Een update over mijn leven.
Allereerst moet ik echt beter gaan bij houden wat ik wanneer doe want ik ben het alweer helemaal kwijt. Maar goed. Ik eindigde mijn vorige “blogpost” met dat ik mijn eerste koor repetitie zou hebben donderdag. Was wel lachen, beetje Zweedse en Latijnse liedjes zingen, maar of het nou echt mijn ding is weet ik nog niet echt. Na de koorrepititie ben ik naar vrienden gegaan die een etentje hadden met hun Chinese klasgenoten. Dus ook nog even wat chinees gegeten, ( love it hier, zo veel verschillende dingen uit proberen. Vrijdag ben ik (volgens mij) naar de international streetmarket geweest. Onder andere een kangeroo burger gehad. Niet echt aan te raden though, smaakte beetje naar mislukte hamburger. ’s Avonds stond er weer eens een corridor party op de planning. Zaterdag was er een Brännball tournament georganiseerd door het buddy program. (Een soort van baseball). Voor de mensen die mij sinds de basis/middelbare school kennen, is een sport als honkbal niet echt mijn ding. Iets met hand oog coördinatie die niet helemaal klopt. Maar goed, ik heb iedereen goed aangemoedigd en zelfs een keer raak geslagen, go me. Hierna gingen we voor de verandering weer naar het food festival. Goulash gehad. De man achter de kraam verzekerde mij ervan dat het echt niet scherp zou zijn. Lachen wel, want dat was het namelijk WEL. Janken. Papa, ook jou goulash is beter dan hier. Zondag ben ik dan eindelijk gaan hiken. We zijn naar Strombacken-Kont geweest. Zie foto’s. Was een mooi gebied! Het jammere was dat het alleen een nogal korte route was waardoor we om 4 uur eigenlijk al zo goed als klaar waren. Het probleem was echter dat de volgende bus pas om half 7 ging. Oplossing: liften. Samen met twee Belgische meisjes en een frans meisje gingen we een poging wagen tot liften. En guess what? Na 5 minuten een lift van een hele aardige man. En ja veilig aangekomen in het centrum, fijn dat er nog normale vriendelijke mensen op deze aardbol zijn. ’s Avonds pizza gemaakt met Nina en Kamille ( voor als jullie dit lezen ; ) De pizza was heel lekker, goede informatie wel he. Maandag was de deadline voor mijn eerste paper en mijn eerste seminar. Natuurlijk had deze sjaak het verkeerd begrepen en alleen twee vragen voorbereid. Blijkbaar was de bedoeling om je hele paper te presenteren. Ik heb dus lekker geïmproviseerd in het Engels, go me. Dinsdag ben ik voor de verandering weer eens naar de IKEA geweest. Iets met vergeten door te geven aan de ouders om een dekbed deze kant op te sturen. Woensdag ben ik weer gaan berrie plukken met mijn buddygroup. Wow tijdens dit schrijven kom ik er achter dat deze volgorde volgens mij echt niet klopt. Maar goed. Ik heb deze week vooral gespendeerd in de bieb. En het resultaat van mijn eerste paper gekregen (gehaald). Oh en gister was het hier mooi weer. Lekker van genoten bij het water in de stad. Zondag ben ik gaan kano varen met een aantal mensen. We moesten 20 minuutjes fietsen en konden op deze plek onze fiets op de truck van de organisator laden. Vanaf daar hebben we ongeveer 2,5 uur gevaren. Ook hier weer erg mooie natuur en zelfs het zonnetje er bij. Verder heb ik gister avond Sunday dinner gemaakt met mijn Britse en Zweedse huisgenootjes. Gevulde kip met groente uit de oven en jus, yum. Vandaag is het maandag en heb ik na 2 weken nog steeds een stem als een meisje uit het corps. Vandaar dat ik vandaag vanuit bed met een kan thee naast me mijn paper aan het afmaken ben.

Aankomend weekend ga ik naar Stockholm, dus hierna zal ik wel posten over mijn Stockholm avonturen.

Dikke kus vanuit het hoge noorden.



  • 26 September 2017 - 10:27

    Riëtte:

    Wat leuk om je verslagen te lezen, brings back a lot of memories too!! Geniet ze nog maar ff...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Omdat ik een half jaar in Zweden (Umeå) ga studeren en waarschijnlijk bij thuiskomst de helft alweer vergeten ben, ga ik de komende paar maanden een "blog" bijhouden.

Actief sinds 21 Aug. 2017
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 8182

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2017 - 14 Januari 2018

Half jaar studeren in het hoge noorden (Umea)

Landen bezocht: